Orka - Epsilon server

Ez az oldal azért jött létre... hogy legyen

  • Mit tegyek ha megtámadtak?

1. Nézd meg a Hadügy-nél, hogy ki támad, mikorra ér hozzád, és mennyi egységgel jön.
1.a ha nagyon hamar hozzád ér a támadó, kezdj el 1 építkezést, vagy pakold be a nyersanyagot hajókra és küldd el 1 távoli szövetségi társadnak.

2. Írd meg körüzenetben, hogy :
- melyik városod támadja (koordináták),
- mennyi egységgel, ki a támadó, városa (koordináta), szövetsége
- neked van-e hadihajód,
- van-e sereged (illetve nagyobb-e, mint a támadóé)
- volt-e előzménye a támadásnak (nem adtál fát a közösbe, esetleg te támadtad korábban, stb.)

3. A legjobb ha a koordinátákat és a támadó adatait privi-üzenetben is elküldöd a Tábornoknak és/vagy az épp on-line Vezetőség valamely tagjának.

4. Várd meg amíg utasítást kapsz! Ne támadj vissza, előbb próbálkozz diplomáciai úttal.

5. Ha nincs hadihajód, akkor próbálj meg bármilyen egységet gyártani a lehető legrövidebb idő alatt! Ha van hadihajód a kikötőben, és csak szárazföldről küldenek támadást, akkor visszafordul a serege a városba érkezéskor. Tehát időt nyersz!

6. A játék ezen verziójában csak nyersanyagot lehet fosztani. A fosztott nyersanyag mennyisége attól függ, mennyi hajót küld a támadó és már 20-30 ezer nyersanyagért érdemes elmenni. Ezért legyen elegendő kémed és egységed, amely egy későbbi lecke témája.



  • Nyersanyagok


Ebben csodás világban a következő nyersanyagokat különböztetjük meg:
-fa
-luxuscikkek (márvány, bor, kristály, kén) és
-arany - ez nem luxuscikk a szó hagyományos értelmében, de nem is olyan egyszerű nélküle az élet…

1. Fa
- fa favágóban termelődik
- 1 munkás, 1 óra alatt 1 fát termel
- minden épülethez szükség van rá
- minden katonai egységhez szükség van rá
- ebből épül a bánya (dúcolás), a szőlőskert (karó/kordon) és a favágó (fedett fűrésztelep)
- Ez is 1 ok támadásra (erről tudnának itt mesélni páran, ugye?), ha nem adsz be ezekbe a közösségi forrásokba. Ugyanis a nagyok, akik több tízezer fát már beletettek a lelőhelyekbe nem szeretik, ha valaki élősködik: csak termel, de nem adakozik. Ezt elkerülendő, minden héten 1-1napi termelésed add be a fafeldolgozóba és a bányába/szőlőskertbe!

2. Márvány
- a fejlődéshez elengedhetetlen, mindenképp legyen márványos szigeted!
- 2 sziget: 1 márvány, 1 bor
- 3 sziget: 2 márvány, 1 bor
- 4 sziget: 2 márvány, 1 bor, 1 kristály/kén
- minden épület fából és márványból épül (kivéve akadémia)
- 1 lakos, 1 óra alatt 1 márványt/bort/ként/kristályt termel

3. Kristály
- a kezdettekkor rendkívül fontos, később veszít a jelentőségéből
- felhasználási területei
- akadémia fejlesztése (az akadémia kristályból és fából épül)
- fejlesztések gyorsítása - ha van elegendő kristályod, akkor nem kell napokat várni, megvásárolhatod a fejlesztést – ehhez szükséges a levélcsúzda kifejlesztése
- MŰHELY: NAGYON FONTOS: a katonai egységeidet itt tudod fejleszteni, hogy erősebbek (nagyobbat tudjanak ütni) és ügyesebbek (vastagabb legyen a páncéljuk) legyenek. A fejlesztéseknek 3 szintje van: bronz, ezüst és arany. A phalanxot, a gőzóriást mindenképp ajánlatos a műhelyben feltuningolni. Mivel a műhelynek nagy a kristályigénye, elegendő csak 1-et építeni a kristályos szigeten.
- a kémek képzése 80 kristályt igényel

4. Bor
- a néped boldogságához elengedhetetlen
- ha leitatod a néped, akkor jó kedvük lesz és jobban szaporodnak
- DE!!! ha már az elején hozzászoktatod őket a piáláshoz, akkor BÜDÖS ALKESZ LESZ MIND!!! Ezért ajánlatos inkább mindenféle kiállításokkal elbűvölni őket. Attól ugyanúgy szaporodnak, mint a nyulak! :)

5. Kén
- a 3. szintű helytartóhoz már szükséges, anélkül nem tudsz telepet létrehozni
- jelentősége nagyon megnőtt a kristály rovására – ez az én magánvéleményem
- szükséges katonaság és hajók gyártásához
- nincs kén, nincs sereg
- nincs sereg, szabad préda vagy...

6. Arany
- az aranyat a városban lakó polgárok termelik, akik nem vágnak fát, nem borászkodnak, nem bányásznak, nem katonák, nem tesznek úgy mintha, nagy világmegváltó terveik lennének, magyarul csak hédereznek...
- 1 (héderező!) lakos 3 aranyat termel óránként - jó lenne, ha én is pénzt tudnék csinálni a semmittevésből)
- 1 tudós 6 aranyba kerül óránként (a levélcsúzda kifejlesztése után már csak 5be)
- minden katona/hajó annyi aranyba kerül, amennyi a barakkban/hajógyárban írva vagyon
- városod jövedelmezősége: Héderező lakosok száma x 3 - tudósok száma x 6 (ill.5) - katonai költségek (ez nem az adott városban állomásozó egységek költsége, hanem az ÖSSZES katonai költség visszaosztva az adott városra a városháza nagyságától függően)
- ha ez nagyobb mint 0, akkor minden ok
- ha kisebb, mint nulla, akkor
- tudósok kirúgása - növeli az aranytermelést és csökkenti a költségeket
- termelés visszafogása - növeli az aranytermelést
- katonák leszerelése - csökkenti a költségeket
-ugyanis aranyból tudsz hajókat venni, ami elengedhetetlen a fosztáshoz, az új város alakításához és a kereskedéshez
- ha elfogy az aranyad, akkor leszerelnek az egységeid.


  • Korrupció

1. Terjeszkedés
- Miután kifejlesztetted a terjeszkedést az akadémián, máris előtted a lehetőség, hogy palotát építs. A palota lehetővé teszi, hogy újabb városokat hozz létre. Az első városod lesz a főváros, a későbbiek telepek lesznek.
- Egy telep létrehozásához szükséges
40 lakos, aki csak úgy glasszál a városban…
1250 fa
12.000 arany
3 hajó (minimum)
- Kiválasztod a neked szimpatikus sziget szimpatikus szegletét, és a legalább 3 hajó fedélzetén a 40 emberrel elindul, mint a Mayflower az Újvilágba…
- Amint megérkeznek, máris letelepszenek.
- Annyi új telepet hozhatsz létre, ahányas szintű a palota a fűvárosodban.
- A szigetek összetételét már 1 korábbi levelemben megírtam.

2. Palota/A helytartó székhelye
- A palota: A palota egy nagyszerű hely ahhoz hogy a birodalmadat vezesd a jövő felé! Valamint gyönyörű kilátást ad a tengerre. Minden fejlesztése a palotának lehetővé teszi távolabbi telepek létrehozását.
- A helytartó székhelye: A helytartó a telepen garantálja hogy minden adminisztratív feladat rendesen el van végezve. Továbbá csökkenti a korrupció szintjét a telepen. A helytartó székhelye átalakítható palotává is, hogyha új fővárost jelölnél ki.

3. Korrupció
- Ha telepen nem éri a helytartó szintje a fővárosban a palota szintjét, akkor korrupció tör ki a telepen.
- 40%-os korrupció számszerűsítve
100 favágó 1 óra alatt 100 fa helyett 60-at termel
100 kertész/bányász/kisnyúl 100 bor/kavics/kristály/répa helyett 60-at termel. Ezt valamelyest javíthatja egy megfelelő csoda.
100 tudós 113 fejlesztési egység helyett 68-at produkál csak óránként
- mint látjuk, ez nem gazdaságos, jóval több polgár kell ugyanannyi termék előállításához. És a népek még rosszkedvűek is lesznek, ergo nem szaporodnak, nem csinálnak pénzt….

4. A korrupció leküzdése
- CSAK ÉS KIZÁRÓLAG HELYTARTÓ FEJLESZTÉSSEL LEHETSÉGES
- ha leitatod a népet, vagy elküldöd múzeumba, attól csak jobb kedve lesz, de nem szűnik meg a korrupció
-ezért új telepen ELSŐ FELADAT: helytartó fejlesztés

5. A korrupció megelőzése
- az új telep létrehozása előtt az összes helytartó szintjét fel kell emelned a fővárosod szintjére
- ha nem így teszel, akkor a meglevő városaidban is ki fog törni a korrupció.



  • pontok

1. Pontok összege:

Pontszám = lakosok száma + mesteri építők + tábornokok + 6x tudósok + kereskedelmi hajók ára /100

• Minden lakos 1 pont
• Minden hajóra költött 100 arany 1 pont (itt az eredeti ár számít, Hermész Templomának áldásos tevékenysége nélkül. Tehát, olyan szigeten érdemes hajót venni, ahol Hermész Temploma a csoda, mert az eredeti árnál 10%-kal olcsóbban kapod meg a hajót, de az eredeti ár után a pontokat)

2. Mesteri építők

Ez a pontszám az épületekre fordított nyersanyagból számolódik. Itt az eredeti árakat kell figyelembe venni, a vízszint, az emelőcsiga, a geometria és a jövők költségcsökkentő hatása nélkül.

Minden beépített fa: 0,01 pont
Minden beépített márvány: 0,01 pont
Minden beépített kristály: 0,01 pont
Minden beépített kén: 0,01 pont
Minden beépített bor: 0,01 pont

Pl: 5-ös szintű akadémia (382 fa, 225 kristály az 5. szinten + 263 fa a 4. szinten + 115 fa a 3. szinten + 68 fa a 2. szinten + 64 fa az 1. szinte = összesen 892 fa; 225 kristály) + 1. szint kereskedelmi kikötő (60 fa) = 892 x 0,01 + 225 x 0,01 + 60 x 0,01 =11,77 mesteri építő pont
Pl. 7-es szintű akadémia (844 fa + 639 kristály) + 3-as szintű kereskedelmi kikötő (235 fa) = (844x0,01) + (639x 0,02) + (235x0,01)= 23,57 mesteri építő pont

Minden épületszint 1 pont

3. Tudósok:

Minden kutatási pont (hány lámpa kell egy fejlesztéshez) 0,01 pontot ér.

Pl. a nyomáskamra (209.880 fejlesztési pont) 2098,8 (209.880 x 0,01) pontot ér.

Kutatás szintje:

Minden befejezett kutatás 4 pont.

4. Tábornokok

Minden katonai egységre/hajóra költött nyersanyag 0,02-szeresével járul hozzá a tábornoki pontokhoz.

5. Arany készlet

Minden egység arany (elérhető/kereskedő poszt) 1 pont.

Kérek minden ÚJ/KEZDŐ tagot, olvassa el figyelmesen a csatolt linken található információkat:



http://board.ikariam.hu/index.php?page=Thread&threadID=3039

Az érintett témák: zúzás, multizás, script-ek és egyéb finomságok...

Hadügy

Az egységek értéke mind szárazföldi egységek, mind hadihajók esetén: minden egyes felhasznált nyersanyag után 0,02-es szorzó jár, így adják a Tábornoki pontokat. (pl.: 1 parittyás ’ára’ 40 fa -> 40*0,02 = 0,8 TP) Ezek a tábornoki pontok egyben az összpontszámba is beletartoznak, tehát egy egység az összpontszámot is ugyanúgy növeli.

Minden szövetségi tagnak kötelező olyan szintű védelmet tartania a városaiban, amik a sajt fejlettségi szintjén elvárhatóak. Ennek értelme: a fosztás-vágyból történő idegen támadások hatékony kivédekezése, veszteségek minimalizálása. Az ’elvárható szint’ az új verzióban nehezen határozható meg tábornoki pontszámokban, ezért a mindenkori Tábornok feladata és felelőssége a tagok hadseregének felügyelete. A tagok ugyanakkor kötelesek megfogadni a vezetőség által feléjük támasztott elvárásokat. Ezen elvárások teljesítésére mindig kellő türelmi idő áll a játékosok rendelkezésére. A Tábornok mindig meghallgatja az egyes tagok véleményét, észrevételét, estleges problémáit a sereggel kapcsolatban, és közös fejlődési terv keretében igyekeznek megoldani azokat.

1. Szárazföldi sereg:

Parittyás:
A tudása kicsi. Abban az esetben, ha nagy támadás ér valakit, akkor jól jön, hogy az ára rendkívül alacsony, és gyorsan képezhető, ezért hamar lehet akár több száz egységet gyártani belőle, ami lelassítja az ellenfél támadását, de meg nem fogja állítani! Önmagában nem elég tartani az akadémia tagjainak! Sok parittyás árából kevesebb, de erősebb egységeket lehet képezni.

Kardforgató:
Ezt az egységet már lehet tartani, főleg a kicsi, alacsony pontszámú tagoknak. Ez is olcsó, és ha elég sokan vannak, akár fosztásra is jók lehetnek. A támadó bónuszuk segítségével alaposan meg tudják támogatni a nagyobb erejű egységeket a seregben.

Phalanx:
Ez az, amit mindenkinek ajánlunk!!! Olcsó, gyorsan kész van, és a védekezési értéke szinte a legmagasabb, ehhez jön még a védelmi bónusz. Az alacsony pontszámú játékosoknak szinte kötelező ebből az egységből tartani városonként úgy 50 darabot. Nagyon jól megoldja a védekezést. Magas az állóképessége. Védekező egység.

Íjász:
Az egyik leggyengébb harcos lett, hamar elhullik a csatákban, sajnos nem nagyon éri meg tartani az új verzióban.

Lövész:
Az előzővel ellentétben ez az egység jelentősen megerősödött, ezt ajánljuk a phalanxok mellé, mint támadó egységet. Ezekkel lehet bátran fosztani menni, egy 0 védelemmel rendelkező ellenfél ellen 3-4 darab elég egy támadás során.

Gőzóriás:
Mindenki kedvence. Kitűnő támadó és védelmi erő, megfelelő kitartási érték. Hátránya, hogy sokáig tart kifejleszteni az akadémián, tehát kis pontszámú játékosoknak nem elérhető. Viszont aki kifejlesztette, az tartson belőle minél többet. Minimális szinten 20 darabot városonként. Körülbelül a gőzóriás kifejlesztése az a határ, több szempontból is, ahol már át lehet lépni a következő szövetségi szintre. Ott pedig már sok-sok gőzóriás kell. Tehát ha van aranyatok, fátok és kénetek, fejlesszetek gőzóriást! Ez mellett az egység mellett néhány száz kardforgató, phalanx vagy lövész, vagy ezek különféle vegyes alkalmazása kitűnő sereget eredményez.

Bombázó:
A legerősebb támadó értékkel rendelkezik, és az új verziónak köszönhetően megfizethető a fenntartása is. Viszont még később lesz csak elérhető, mint a gőzóriás. Ha már kifejlesztettétek az akadémián, építhettek ebből is, bár kétszer annyi arany a fenntartása, mint a gőzóriásnak, ezért csak óvatosan.

Faltörő egységek: Faltörő kos, Katapult, Ágyú
Ezek az egységek ebben a verzióban már működnek, ezért tarthattok belőlük, és bátran használhatjátok az ellenfél falának áttörésére. Törő bónusszal rendelkeznek, tehát a fal áttörésére találták ki. Amint a fal megtörik, a támadó egységek támadó bónusza jelentősen nő, így lerövidül a csata ideje.

Séf és Felcser:
Nem kifejezetten tudják a séfek azt a hatást nyújtani, amit kellene, ezért itt az akadémián nem nagyon javasoljuk a tartásukat. A feljebblépéshez közel álló, nagy hadsereggel rendelkező játékosok tarthatnak néhány darabot, hiszen a felcser gyógyító bónuszának köszönhetően valamennyi erőt/kitartást visszaad a harcosoknak. Elég nagy sereg mellé már kell néhány felcser, valamennyit segítenek, de csak nagy és hosszú csaták során van idejük kifejteni a hatásukat.

2. Hajók:

Minden játékos köteles minimum 10 hadihajót tartani minden városában. (10.000 összpontszám alatt elég 5 darab/város!) Ezek arra jók, hogy a szárazföldön érkező támadásokat visszafordítsák, hiszen ha van védekező hajó a kikötőben, akkor azt a várost csak hajóhad blokáddal lehet kifosztani, ami annyival nagyobb tervezést igényel a támadó részéről, elsősorban olyan városokra támadnak, ahol nincs tengeri védelem.

Pontszám szerinti kategorizálás:
0-29999 pont: 5-10 hajó/város
30000-79999 pont: 15-20 hajó/város
80000-149999 pont: 30 hajó/város
150000 pont felett átlépő vagy, legyen nagyon sok hajód!

A hadihajók kategorizálása lényegesen egyszerűbb a szárazföldi egységeknél, mivel összesen 7 fajta hajó van, 3 támadó, 3 védő és 1 általános:

Törőhajó és Balliszta hajó:
Ezek alacsonyabb értékű, visszafogott támadó és védő értékekkel rendelkező hajók. A kis összpontszámú, kevés arannyal és nyersanyaggal rendelkező játékosoknak ajánlott. A törő hajó támadó, a balliszta hajó védő egység.

Katapult hajó és Lánghajó:
Középső kategória, mindenkinek ajánlott, a kicsiknek azért, mert az előző hajóknál jóval erősebbek, a nagyoknak pedig azért, mert olcsóbbak, mint a következő kategória hajói, és jó kiegészítő egységek melléjük. A katapult hajó védekezésre, a lánghajó támadásra való.

Evezőkerék Törőhajó, Ágyúhajú, Búvárhajó:
Miután sikerült kifejleszteni ezeket a hajókat, érdemes belőlük egyre nagyobb és nagyobb flottát gyártani. Az evezőkerék törőhajó támadásra, ágyúhajó védekezésre specializálódott, a búvárhajónak nincs különleges képessége, azonban nagyon erős támadó értéke van, viszont a kitartás értéke a leggyengébb, ezért gyorsan elpusztítják.

A támadó hajók kitartása mindig 5, a védőké 6, a búváré pedig 3.

A "Hermesz Temploma" csoda olcsóbbá teszi a kereskedelmi hajók vételét!
Tehát akinek van olyan szigete, ahol ez a csoda van, menjen arra a városára és ott kell megvennie a kereskedelmi hajóit! Így tud spórolni!

Pontok növelése

Legjobban a lakosság növelésével (városháza + fogadó/múzeum), az akadémiai fejlesztésekkel és a Palota (+ helytartó székhelye + új telepek), szintjének növelésével tudod elérni.
ezen kívűl a katonaság nagyságával.

Leírom az egységek pontértékeit, segíthet az ideális haderő felállításában:

Szárazföldi egységek:

Parittyás: 0,8 TP
Kardforgató: 1,28 TP
Phalanx: 1,96 TP
Íjász: 2,62 TP,
Lövész: 3,9 TP
Gyrokopter: 5,1 TP
Gőzóriás: 5,78 TP
Bombázó: 19,2 TP
Faltörő kos: 4,2 TP
Katapult: 9,12 TP
Ágyú: 21,06 TP
Felcser: 14,12 TP
Séf: 9,06TP

Törőhajó: 2,88 TP
Ballisztahajó: 3,06 TP
Lánghajó: 3,8 TP
Katapulthajó: 5,14 TP
Evezőkerék-törőhajó: 6,92 TP
Ágyúhajó: 10,64 TP
Búvárhajó: 14,24 TP

I. Támadás

a, Sima támadás/fosztás

Alapeset, hogy küldj kémet. Ha a kémkedés nem sikerül 1 kémed akkor is legyen ott, mert majd ha harcolsz. kapukat fog nyitni. Felesleges több kém erre a célra, nem lesz hatékonyabb.
Ha nem tudod, hogy milye van, akkor küldj kémtámadást (pár törőhajó vagy pár parittyás). Így ha csak 1 törőhajó védi, akkor azt leveri és megy át a parittyás egység is. Így meglátod, hogy milye van. Ha a 10-20 parittyás nem mutatja meg, akkor nagyobb sereggel térj vissza, mert jelentős az ellenállás.
Támadó blokádnak az evezőkerekeseket javaslom.
Ha tudod, hogy mik vannak ott, akkor küld a blokádodat, ami leveri a védelmét (ha nincsenek ott hajó akkor is küldj blokádot, kivéve, ha nincs serege). A blokád érjen oda elsőnek, utána pár perccel a sereg.

b, Hullámban való támadás

A jelen verzió miatt elengedhetetlen taktikát képez.
Lényege: Két részben küldesz szárazföldi egységeket.
Az eljárás úgyanaz, mint az előbb, csak a sereg elküldésében tér el.
Az első hullámban minden faltörő egységet küldj el, felcsereket, parittyásokat, (ha használsz phalanxot támadásra azt is), gyrokoptert. Gőzt is, de ha sok van (pl.: 4-500 vagy több), akkor csak a felét.
A második hullámban pedig (a maradék gőz), kardforgató, lövész és bombázó.

Időzítés?

Nos attól függ, hogy mekkora az ellenfél és mekkora a faltörő egységünk. Ha erős a faltörés és gyenge az ellenfél, akkor egyből lehet küldeni a 2. hullámot,hogy akár csak pár másodperccel, pár perccel érjen oda később. A lényeg, hogy az első hullám érkezését követően, maximum 20 percen belül. Így a 2.körbe már ott lesz és megkapják a faltörésből a bonuszt.
Ha gyengébb a faltörőd akkor a 3.- 4. körre menj a következő sereggel. Egy kör 20perc, így tudsz kalkulálni.
Így ha pl.: 4 kör alatt 200%bonuszt szerzel faltörésből, akkor azt az érkező csapataid mind megkapják, így háromszoros támadóerőd lesz.

c, Összehangolt támadás

Ez a csoportvezető, ill. az aktuális csatát levezető koordinátor feladata.
Itt több résztvevő van. A hajóhadak megérkeznek és a legerősebb játékos is odaér. Majd a következő körre a többiek is. Itt a kockázati tényezők alapján vezeti le a csoportvezető vagy az épp felelős tag a támadást.
Bővebb infot az érintettek tőlem kérhetnek.

II. Védekezés

Erre a legjobb a phalanx és az ágyúhajó.
Egy várost könnyebb védeni... ezért célszerű mindent egy helyre tenni. Nyersanyagot és sereget. Így a többi város ostrománál, az ellenfél nem visz semmit, ezzel is az aranya fogy.
Ha oda érkezik támadás ahol vagy és látod, hogy túlerő jön, akkor kérj segítséget és mennek a közeliek várost védeni.
Védelemből is hatalmas károkat lehet okozni az ellenfélnek.

III. Segítség! fogy az aranyam avagy hogyan hozzam ki a legtöbbet

Amit termelsz nyersanyagot az 2-3arany/db az előállítása. De 10-15-ért eladod. Mivel sokkal többet termelsz, mint a 2.8-ban, így a 10 arany nem rossz eladási ár. Ezzel lehet nagyon megnövelni a bevételt.
Természetesen, ha fosztogatsz és azt is eladod, az még több plussz.
E mellett az akadémiában vedd le a kutatást.
A bányákba ne túltőltve termelj!
Ha még olcsón sem vesz tőled senki, akkor a termelést is vedd le.
Végső esetben marad a támogató rendszer és a szövetségen belüli, valamint a szövetségesekkel való cserekereskedelem.




  • Első lépések

1. Adj nevet az első városodnak!

2. Építs egy akadémiát!
Az akadémia a város jobb/bal szélén néz ki a legjobban, ha már teljesen felépült a város.

3. Küldd el az embereidet fát vágni!
Elsőre elegendő, ha 30 embert küldesz. Az emberek valós időben dolgoznak: 1 óra alatt annyi nyersanyagot termelnek, ahányan vannak, így harmincan 30 fát, vagyis 2 percenként 1 fa kerül a raktáradba.

4. Képezz tudósokat!
Ha elkészült az akadémia, akkor küld el néhány polgárt az akadémiába! Az elején ne aggódj, ha fogy az aranya!

5. Fejleszd ki a kútásást!
Az akadémia bal oldalán található kutatási területek közül válaszd ki a tudományt! A kútásás +50 helyet ad a városban és 50-nel növeli az elégedettséget is.

6. Építs kereskedelmi kikötőt és barakkot!
A kikötő lehetővé teszi, hogy kereskedelmi hajót vásárolj! (Ha olyan szigeten van a városod, ahol Hermes Temploma a csoda, akkor 10%-kal olcsóbban tudod megvenni a hajókat.) A Barakkban szárazföldi egységeket gyárthatsz.

7. Fejleszd a városházát!
A városháza fejlesztésével nő a férőhely a városodban.

8. Válts kutatási területet!
Ha minden jól ment, akkor 4 óra alatt ki is fejlesztetted a kútásást. Ezután váltsd át a kutatási területet a tudományról gazdaságra! Fejleszd ki a megőrzést, emelőcsigát és a vagyont!

9. Adakozz a favágóba és a bányába!
Mind a két helyre ajánlott betenni 1-1 napi fatermelésed. Ezzel elkerülheted azt, hogy okot adj a nálad nagyobbaknak a fosztásra!

10. Fejlessz tovább!
Fejleszd ki a szőlőprést! (Lehetővé teszi a kocsma építését. A kocsma építése önmagában is növeli az elégedettséget. Ne adj az embereknek bort, amíg nem muszáj, mert alkoholisták lesznek! A kulturális csereüzlet kifejlesztésével múzeumot építhetsz, és ugyanazt a hatást éred el.) Közben fejleszd olyan nagyra az akadémiát és a városházát, amennyire a forrásaid engedik! Az akadémiába küldj annyi tudóst, amennyit csak tudsz!

11. Építs falat és raktárat!
A nagyobb játékosok a kis városokra utaznak. A városfal védelmet nyújt, és védelmi bónuszt ad a seregeidnek. A raktár segít több nyersanyagot tárolni. Figyelj arra, hogy raktárat csak akkor tudsz építeni, ha kifejlesztetted a megőrzést…

12. Innen már minden rajtad áll!
Kezdetnek próbálj meg márványos szigetre települni, mivel az akadémia kivételével az összes épülethez márvány kell.
Olvasd el a körüzeneteket, a belső oldalt, és kérdezz!



  • Hadügyi alapok


1. Minimum elvárások
Elvárásunk, hogy a fejlettségi szintednek megfelelő sereggel rendelkezz!

A hajók számára a következő minimum elvárásokat fogalmaztuk meg:
0 - 29.999 pont: 5-10 hajó/város
30.000-79.999 pont: 15-20 hajó/város
80.000-99.999 pont: 30 hajó/város
100.000 pont felett átlépő vagy: legyen sok hajód!

2. A flotta összetétele
- evezőkerék - erős, gyors
- búvár, védelemben is erősebb, mint az evező, védelemben is jó a támadó ereje mert nem támadó bónuszos és bármilyen távra csak 20 perccel lassabb
- ágyú hajó, védelemre

Ha (még) nincs evezőkerekesed/ágyúhajód, akkor gyárts katapultot és lánghajót!

3. A szárazföldi sereg összetétele:
- phalanx
- gőz
- puska - gyengébb, mint a bombázó azonos aranyra számolva 30%-al, de még így is jó, olcsó, gyorsan meg van és ha nincs bombázó, akkor csak ez van.
- bombázó
- faltörő kos: védelmi erőt ad
- katapult - kevés lakost használ el
- ágyú erős, mint állat, ez nem csak tör, de erőt is ad a támadásba
- felcser (működik mert állóképességet javít)

SEMMIKÉPPEN NEM TARTANI: séf. Nem működik, drága. Dísznek meg drága, ha felesleges aranyad van, add nekem. Erre ne költs.

Lehetőség szerint mindenki a maga szintjén válogasson ezekből. Az egységeket pedig érdemes aranyra fejleszteni a műhelyben.

4. Sima támadás/fosztás
Alapeset, hogy küldj kémet. Ha a kémkedés nem sikerül 1kémed legyen ott, mert majd ha harcolsz, kapukat fog nyitni. Felesleges több kém erre a célra, nem lesz hatékonyabb.
Ha nem tudod, hogy milye van, akkor küldj kémtámadást. 30 phalanx. Abból mindig jön haza és pontosan tudod mi van ott.
Támadó blokádnak az evezőkerekeseket javasoljuk. Akinek van, utána mehet a búvárhajó is mert erősebb. DE ne egyszerre küld. Ilyenkor megérkezik az evezőkerék és következő körben ott vannak a búvárok is.
Ha tudod, hogy mik vannak ott, akkor küld a blokádodat ami leveri a védelmét (ha nincsenek ott hajói akkor is küldj blokádot, kivéve, ha nincs serege). A blokád érjen oda elsőnek, utána pár perccel a sereg.

5. Hullámban való támadás
Lényege: Két részben küldesz szárazföldi egységeket.
Az eljárás úgyan az mint az előbb, csak a sereg elküldésében tér el.
Az első hullámban minden faltörő egységet küldj el (100 db 10 ponton tör első körben, 200 db 20 helyen), felcsereket, phalanxot és gőzt és mindent.
A második hullámban pedig, kardforgató, lövész és bombázó. Ha "csak" 10 ponton törsz falat akkor a 2. körbe ne küldj semmit, csak a 3. körbe mert addigra le lesz törve a maradék fal is. Ha az első körben 20 ponton törsz, mehet a 2. körbe minden.

Megy egy kis csapat felderítés, utána a fő sereg (ha a felderítés szarba futott már lehet is vissza gombot nyomni a fő seregre mert felesleges odaérni és nincs veszteség) és a fő sereg UTÁN még egy kis csapat. Miért? Mert ha odaérünk, hiszen a felderítők szerint frankó, aztán kiderül, hogy mégis szar van a palacsintában és menekülni kell akkor NEM MENEKÜLSZ, az UTOLSÓ hullámot (pár egység) visszahívod a hajóknál. Következő körben bukod a csatát és -mindenki-hazajön. De nincs menekülés veszteség csak a pár egységes csapatra. (Ám ha menekülsz akkor 25%-ot egyből buksz a seregedből.)

6. Védekezés
Az alap: minél magasabb városfal és legalább 20-as rejtekhely, tele kémekkel!
Az egységek közül erre a legjobb a phalanx+gőz+puska, különben nincs támadó erőd és csak a vereséged idejét nyújtod el. Hiába állod a sarat sokáig ha nem versz le a támadóból, bedarál. Tehát kell gőz és puska is védekezni és az ágyúhajó, meg mellé evező vagy ha van búvár mert ütni itt is kell.

Ha túlerő jön nem kell beleállni, hogy a sereget is bukjad. Amit tudsz mented, katonákat város védésre elküldeni szigeten belül - ez a séta.
Ha hullámban támad és gép előtt vagy, akkor első hulláma előtt séta és a második előtt a sereget visszahívod. Ez meg azért jó mert amúgy elvert volna esetleg, így meg nyert egyet, aztán a második körét bucira vered és neki nem érte meg. Ha nem éri meg, nem fog jönni ha van egy csöpp esze.


Kép



Hadügy

Az egységek értéke mind szárazföldi egységek, mind hadihajók esetén: minden egyes felhasznált nyersanyag után 0,02-es szorzó jár, így adják a Tábornoki pontokat. (pl.: 1 parittyás ’ára’ 40 fa -> 40*0,02 = 0,8 TP) Ezek a tábornoki pontok egyben az összpontszámba is beletartoznak, tehát egy egység az összpontszámot is ugyanúgy növeli.

Minden szövetségi tagnak kötelező olyan szintű védelmet tartania a városaiban, amik a sajt fejlettségi szintjén elvárhatóak. Ennek értelme: a fosztás-vágyból történő idegen támadások hatékony kivédekezése, veszteségek minimalizálása. Az ’elvárható szint’ az új verzióban nehezen határozható meg tábornoki pontszámokban, ezért a mindenkori Tábornok feladata és felelőssége a tagok hadseregének felügyelete. A tagok ugyanakkor kötelesek megfogadni a vezetőség által feléjük támasztott elvárásokat. Ezen elvárások teljesítésére mindig kellő türelmi idő áll a játékosok rendelkezésére. A Tábornok mindig meghallgatja az egyes tagok véleményét, észrevételét, estleges problémáit a sereggel kapcsolatban, és közös fejlődési terv keretében igyekeznek megoldani azokat.

1. Szárazföldi sereg:

Parittyás:
A tudása kicsi. Abban az esetben, ha nagy támadás ér valakit, akkor jól jön, hogy az ára rendkívül alacsony, és gyorsan képezhető, ezért hamar lehet akár több száz egységet gyártani belőle, ami lelassítja az ellenfél támadását, de meg nem fogja állítani! Önmagában nem elég tartani az akadémia tagjainak! Sok parittyás árából kevesebb, de erősebb egységeket lehet képezni.

Kardforgató:
Ezt az egységet már lehet tartani, főleg a kicsi, alacsony pontszámú tagoknak. Ez is olcsó, és ha elég sokan vannak, akár fosztásra is jók lehetnek. A támadó bónuszuk segítségével alaposan meg tudják támogatni a nagyobb erejű egységeket a seregben.

Phalanx:
Ez az, amit mindenkinek ajánlunk!!! Olcsó, gyorsan kész van, és a védekezési értéke szinte a legmagasabb, ehhez jön még a védelmi bónusz. Az alacsony pontszámú játékosoknak szinte kötelező ebből az egységből tartani városonként úgy 50 darabot. Nagyon jól megoldja a védekezést. Magas az állóképessége. Védekező egység.

Íjász:
Az egyik leggyengébb harcos lett, hamar elhullik a csatákban, sajnos nem nagyon éri meg tartani az új verzióban.

Lövész:
Az előzővel ellentétben ez az egység jelentősen megerősödött, ezt ajánljuk a phalanxok mellé, mint támadó egységet. Ezekkel lehet bátran fosztani menni, egy 0 védelemmel rendelkező ellenfél ellen 3-4 darab elég egy támadás során.

Gőzóriás:
Mindenki kedvence. Kitűnő támadó és védelmi erő, megfelelő kitartási érték. Hátránya, hogy sokáig tart kifejleszteni az akadémián, tehát kis pontszámú játékosoknak nem elérhető. Viszont aki kifejlesztette, az tartson belőle minél többet. Minimális szinten 20 darabot városonként. Körülbelül a gőzóriás kifejlesztése az a határ, több szempontból is, ahol már át lehet lépni a következő szövetségi szintre. Ott pedig már sok-sok gőzóriás kell. Tehát ha van aranyatok, fátok és kénetek, fejlesszetek gőzóriást! Ez mellett az egység mellett néhány száz kardforgató, phalanx vagy lövész, vagy ezek különféle vegyes alkalmazása kitűnő sereget eredményez.

Bombázó:
A legerősebb támadó értékkel rendelkezik, és az új verziónak köszönhetően megfizethető a fenntartása is. Viszont még később lesz csak elérhető, mint a gőzóriás. Ha már kifejlesztettétek az akadémián, építhettek ebből is, bár kétszer annyi arany a fenntartása, mint a gőzóriásnak, ezért csak óvatosan.

Faltörő egységek: Faltörő kos, Katapult, Ágyú
Ezek az egységek ebben a verzióban már működnek, ezért tarthattok belőlük, és bátran használhatjátok az ellenfél falának áttörésére. Törő bónusszal rendelkeznek, tehát a fal áttörésére találták ki. Amint a fal megtörik, a támadó egységek támadó bónusza jelentősen nő, így lerövidül a csata ideje.

Séf és Felcser:
Nem kifejezetten tudják a séfek azt a hatást nyújtani, amit kellene, ezért itt az akadémián nem nagyon javasoljuk a tartásukat. A feljebblépéshez közel álló, nagy hadsereggel rendelkező játékosok tarthatnak néhány darabot, hiszen a felcser gyógyító bónuszának köszönhetően valamennyi erőt/kitartást visszaad a harcosoknak. Elég nagy sereg mellé már kell néhány felcser, valamennyit segítenek, de csak nagy és hosszú csaták során van idejük kifejteni a hatásukat.

2. Hajók:

Minden játékos köteles minimum 10 hadihajót tartani minden városában. (10.000 összpontszám alatt elég 5 darab/város!) Ezek arra jók, hogy a szárazföldön érkező támadásokat visszafordítsák, hiszen ha van védekező hajó a kikötőben, akkor azt a várost csak hajóhad blokáddal lehet kifosztani, ami annyival nagyobb tervezést igényel a támadó részéről, elsősorban olyan városokra támadnak, ahol nincs tengeri védelem.

Pontszám szerinti kategorizálás:
0-29999 pont: 5-10 hajó/város
30000-79999 pont: 15-20 hajó/város
80000-149999 pont: 30 hajó/város
150000 pont felett átlépő vagy, legyen nagyon sok hajód!

A hadihajók kategorizálása lényegesen egyszerűbb a szárazföldi egységeknél, mivel összesen 7 fajta hajó van, 3 támadó, 3 védő és 1 általános:

Törőhajó és Balliszta hajó:
Ezek alacsonyabb értékű, visszafogott támadó és védő értékekkel rendelkező hajók. A kis összpontszámú, kevés arannyal és nyersanyaggal rendelkező játékosoknak ajánlott. A törő hajó támadó, a balliszta hajó védő egység.

Katapult hajó és Lánghajó:
Középső kategória, mindenkinek ajánlott, a kicsiknek azért, mert az előző hajóknál jóval erősebbek, a nagyoknak pedig azért, mert olcsóbbak, mint a következő kategória hajói, és jó kiegészítő egységek melléjük. A katapult hajó védekezésre, a lánghajó támadásra való.

Evezőkerék Törőhajó, Ágyúhajú, Búvárhajó:
Miután sikerült kifejleszteni ezeket a hajókat, érdemes belőlük egyre nagyobb és nagyobb flottát gyártani. Az evezőkerék törőhajó támadásra, ágyúhajó védekezésre specializálódott, a búvárhajónak nincs különleges képessége, azonban nagyon erős támadó értéke van, viszont a kitartás értéke a leggyengébb, ezért gyorsan elpusztítják.

A támadó hajók kitartása mindig 5, a védőké 6, a búváré pedig 3.

A "Hermesz Temploma" csoda olcsóbbá teszi a kereskedelmi hajók vételét!
Tehát akinek van olyan szigete, ahol ez a csoda van, menjen arra a városára és ott kell megvennie a kereskedelmi hajóit! Így tud spórolni!




Weblap látogatottság számláló:

Mai: 1
Tegnapi: 1
Heti: 2
Havi: 4
Össz.: 4 675

Látogatottság növelés
Oldal: ORKAa kisokos
Orka - Epsilon server - © 2008 - 2025 - orkariam.hupont.hu

Ingyen honlap és ingyen honlap között óriási különbségek vannak, íme a második: ingyen honlap

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »